The Hill’s Vegetation


There wasn’t much of vegetation on Hambledon Hill, just a view shrubs, thistles, and grass. Lots of it! Normally there are some cows walking wild over the hill but on the second of January we didn’t spot one of them! Maybe next time!

I really like the new papers by Crate Paper – Paper Heart! The theme of the layouts doesn’t have to be love-themed at all (but will again in the next layout I did last night and I will show you tomorrow or Thursday). The big pattern of the Petal-Paper were a bit bold for the whole picture so I took some Sprinklers by October Afternoon and painted it over to soften it! I think that tip was from Shimelle, but I’m not sure😉

Auf Hambledon Hill gibts nicht wirklich viel Vegetation – außer Gras, ein paar Büschen und wenige, vertrocknete Disteln. Und das Gras wird kurz gehalten von ein paar Kühen, von den wir allerdings am zweiten Januar nichts gesehen haben. War denen wohl auch zu kalt!
Die Papiere von Crate Paper – Paper Heart ist wirklich toll – auch für Layouts, die nichts mit Liebe zu tun haben (allerdings hab ich wieder eines mit diesem Thema gemacht, das zeige ich euch die nächsten Tage). Das Papier Petal war ein bisschen zu kräftig für den Gesamteindruck, also hab ich es mit Sprinklers von October Afternoon überpinselt, um es ein wenig weicher zu machen! Ich glaube, dieser Trick war von Shimelle, aber ich bin mir nicht sicher.

 Supplies:

2 thoughts on “The Hill’s Vegetation

  1. Schon wieder ein Klasse Layout, Daphne! Der Buchstabenmix im Titel ist superschön…..
    und ich find es toll, daß Du die jeweiligen “Zutaten” immer gleich in Wort UND Bild zeigst
    Liebe Grüße
    Birgit

  2. Liebe Daphne,

    das Layout ist Dir wieder gut gelungen. Deine Farbkombinationen sind einfach die Besten.

    LG Ines
    P.s.: Das Journaling ist wie immer genial!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s