Cards for my Mum


It’s my Mum’s Birthday in July. That’s a long time to go, I know! But I have been always late with her presents so I decided this year will be different! I will start early (which means NOW, in February) and so she will definitely have her present right in time! And because she likes my cards (well, she said so) I will do a bunch of cards for her! Let’s start with the first five ones I made yesterday with the new lush papers by Teresa Collins “Fabrications”:

Teresa Collins - Fabrications

The girls of Scrapbook Werkstatt send it to me and I really like the structure, the colours (!) and the patterns! I’m not sure about making Layouts with it (well, not mine though!), but for smaller project like cards it is perfect; even the size!

And because my Pinterest board is full of inspiration I otherwise don’t use much, all the cards are lifts of existing ones!

The first card is by Annette Stewart and this is my version of it:

I really like the orange-red touch of the paper – such a warm colour!

Next card is originally by Lucy Abrams and I turned the design round to fit with my papers:

The third card comes from this Lady: Becky Roberts
She used lots of greens and I did as well, just different papers – and a butterfly, not a flower!

Card No 4 was inspired by Scrappy Jedi – and this is my version:

The very last card (for today though) turned out differently from Lisa Dickinson’s card she did HERE – I just used the technique of cutting out a shape directly from the card!

Phew – this is it for today! Are you inspired?! Are you inspired by using your own Pinterest board! I guess there are lots of goodies on there! Have a look and start using it!😉

Back tomorrow with…. I don’t know yet😉

Meine Mutter hat erst im July Geburtstag – das dauert noch ein Weilchen. Aber da ich jast jedes Jahr zu spät dran war mit dem Geschenk, hab ich dieses Jahr einfach mal etwas früher begonnen. Und da ich weiß, dass sie Karten ganz gerne hat (und meine hoffentlich auch mag), bekommt sie einen großen Satz mehr oder weniger Blanko-Karten für ihren täglichen Gebrauch!
Fünf Stück hab ich gestern gemacht – und das war erst der Anfang. Die Mädels von der Scrapbook Werkstatt schickten mir die neuen Papier von Teresa Collins “Fabrications” – perfect für Karten, wie ich finde!

Mein Pinterest Board ist voll mit Ideen für Karten und ich nutze das sooo wenig (wozu isses denn da?!), also habe ich mir fünf Karten rausgesucht und sie geliftet, bzw. Ideen geholt:

Die erste Karte ist von Annette Stewart und ich habe sie mehr oder weniger nachgearbeitet, nur mit meinen Teresa Collins Papieren.

Die nächste Karte ist im Original von Lucy Abrams und ich nahm eine Kraft Card als Basis und beließ es bei der Blume – und ohne Gruß.

Die dritte Karte im Bunde ist von Becky Roberts. Das grün hat mir gut gefallen auf ihrer Karte, also hab ich das auch gleich mal übernommen.

Karte No 4 entstand nach Scrappy Jedi‘s Idee – schnell und einfach, aber sehr effectvoll, wie ich finde. Und diesmal auch mit Grußstempel!

Für die letzte Karte von heute bediente ich mich an der Idee von Lisa Dickinson’s Karte HIER – die Technik, direkt aus der Karte Formen zu stanzen ist nicht neu, aber ich hatte es noch nicht ausprobiert.

So, das wars erstmal…. Seid ihr jetzt auch motiviert?! Benutzt ihr auch ein Pinterest Board für eure Ideen und nutzt das dann zu selten!? Also ran ans Papier Mädels!

Wir sehen uns morgen mit…. hm… weiß ich noch gar nicht😉 Überraschung!

6 thoughts on “Cards for my Mum

  1. Ohhh!! Wie tolle Karten!! Da wird sich Deine Mutter aber freuen!!
    Die Farben und die Papiere sehen soo toll aus!!
    Diese Schmetterlingsstanze muss ich auch noch irgendwie haben!!

    Viele Grüße

    Elvan🙂

  2. Das ist ja der Wahnsinn…. ich schaffe immer gerade eine Karte, da machst Du gleich 5.
    Ich bin auch immer spät dran, deshalb arbeite ich zur Zeit an Osterkarten😀.

    LG Ines

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s