Be You. (Mini Book)


Hello there!!! What another rainy day! The best you can do is to stay at home, cuddle with your husband (he’s back!) and don’t go outside! Or do some scrapping… (will do later!).

Some weeks ago I bound a quick mini book for my boss’s daughter’s birthday. It is just 3 x 4 inches big, you even can put it into your handbag without problems😉

The front is embossed with ZING embossing powder (by American Crafts) Grapefruit and I used the stamp which came with the paper Collection Fancy Pants Paper “Be You.”
– and it fits perfect for the recent Alphabet-Challenge in our forum at SBW! We already reached the letter E and it’s all about Embossing! Sylvia did a great card with dry AND heat embossing – have a look HERE!

But the embossing on the front is the “only” piece I embossed in this mini – the rest is “just” glueing and sticking!

“Be You.” comes with lots of little sayings and encouragements and words – so it was easy to get this book together:

As it was a present the presentee just has to print some pictures and glue them in! Easy, right?!

The book binding technique is one I’m using for years now, and I found a great How-To-Photo on flickr HERE. Hope that helps!

I used both ends of the binding to hold the book together with a bow – very useful!

After several LOs with Fancy Pants Paper “Be You.” there is hardly any paper left, but I managed to do another project with it which I will show you the following week! Are you curious? Guess what it is!

Ah, es regnet. Seit Tagen. Seit WOCHEN! Und wir haben seltenst die 10-Grad-Marke überschritten. Heute sinds grade mal 7 Grad… Da wars im December ja wärmer! Naja, egal…. 30 Grad wie in Deutschland wäre mir ja auch wirklich zu viel! Und was macht man an einem solchen Tag, wenn der Regen so gar nicht aufhört?! Man verkriecht sich im Haus, auf der Couch, mit dem Mann (jaaaaaa – er ist wieder im Lande!) und den Katzen, stöbert in Zeitschriften und scrappt ein wenig!
Das Mini-Buch hier allerdings hab ich schon länger mal gemacht – für die Tochter meiner Cheffin! Es ist grade mal 3 x 4 inches groß, perfect für die Handtasche!

Die Vorderseite ist mit ZING Embossing Powder (von American Crafts) Grapefruit embossed und dafür habe ich auch den Stempel genommen, der mit bei der Serie Fancy Pants Paper “Be You.” dabei ist – und zuuuufällig passt das genau zu unserer Alphabet-Challenge im Forum der SBW! Wir haben beretis den Buchstaben E erreicht und es geht um Embossing! Sylvia hat ne tolle Karte designed mit beiden Arten von Embossing: dry UND heat embossing – ihr findet ihre Karte auch HIER!

Mein Embossing ist allerdings nur vorne auf dem Titel, der Rest ist “nur” geklebt und gestickt. Die Papiere von “Be You.” haben viele Sprüche und Worte mit drauf und so war es einfach, das Buch zusammen zustellen. Der Beschenkte muss also nur noch Fotos reinkleben – easy!
Die Technik mit der ich das Buch gebunden habe ist schon älter (und ich weiß auch gar nicht mehr wo ich die ursprünglich her habe), aber HIER ist ein tolles Flickr-Fotos, das zeigt genau wie es funktioniert!

Nachdem ich nun einige LOs mit Fancy Pants Paper “Be You.” gescrappt habe ist nicht mehr viel Papier über, also zeige ich euch mein letztes Project mit den Papieren in der kommmenden Woche. Seid ihr schon neugierig? Dann ratet mal, was es ist😉

4 thoughts on “Be You. (Mini Book)

  1. Was für ein wundervolles Geschenk!
    Schade, dass das Wetter bei Euch so schlecht ist, aber dann bleibt mehr Zeit zum knuddeln und scrappen😉.

    Viele Grüße
    Ines

  2. wow! This is absolutely beautiful! I love it, and I bet it will be treasured, such a stunning gift! Thanks so much for sharing🙂 sorry for my recent lack of comments daphne, I have been trying to leave comments, but last time I did my lappy crashed and died for a while, eeeeek!!!! Typing this from the pc, just incase🙂 Also love all of your wonderful layouts, just scrummy! Hope to see you on Wednesday, BTW, did you manage to get any Smashbooks? hope so! Suzie xxxx🙂

  3. Daphne, Dein Büchlein ist echt einsame Spitze! Und jetzt wo ich auch noch die ganzen wunderschönen Innenseiten hier sehe… einfach nur WOW!!!
    Ich wünsch’ Dir einen super Start in die neue Woche!
    Liebe Grüße
    Sylvia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s